Allergisk eller sjuk?

Ikväll känner jag mig bättre, om man jämför med igår då jag bara ville sova. Nu är det såhär att det är inte säkert att jag är sjuk utan det kan vara så att jag har gått och blivit allergisk. Jag misstänkte det redan för en vecka sen men när jag sen blev trött, hängig, fick huvudvärk, frös (misstänkte feber,tempen är borta) tung i huvudet, näsan rann osv så avslog jag misstankarna och trodde att jag bara gått och blivit förkyld eller fått någon form av influensa. Dock har jag haft extrem klåda i ögonen. Nu har jag hört mig för lite, ringt till vårdcentralen och läst lite fakta på internet. Och det är faktiskt så att man kan känna sig lite sjuk när man blir allergisk, alla dem symtomen som jag skrev innan kan uppstå. Vilket jag inte visste eller tänkte på. Och imed jag aldrig varit allergisk innan så var det ju inte så lätt. Men nu verkar det alltså som att det är någon form av pollen allergi jag har fått. Fick en tid på onsdag och då kommer dem väl testa mig för diverse saker. Mikey är ju allergisk och sjuksköterskan uppmanade mig att sålänge köpa ögon droppar och liknande på apoteket för att se om det hjälpte. Så jag snodde lite ögondroppar av Mikey, och visst hjälpte det. Vad tror ni? Fler som är allergiska och mår likadant när ni blir sådär jobbigt allergiska?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0