Samedi.

Hej!
Igår var det full rulle och även nu är vi full igång. Rockkonserten eller snarare rockkonserterna igår var intressanta, bra och kul. Vi var ju speciellt där för att titta och lyssna på ett specifikt band, Edge of a Circle, där vi känner den söta trummisen. Efter det drog vi bort till möllan och satte oss på en av uteserveringarna. Men det blev bara en snabbis för mig, jag var inte riktigt på humör och sen var jag tvungen att hinna med sista bussen hem, som går innan 1. Alltid! Men det var en trevlig kväll och jag tackar för att vi blev inbjudna. Idag ska vi äta middag här hemma med pappa och en god vän till familjen. Så jag har precis städat inne i badrummet och Mikey har cyklat iväg för att handla lite. Vi ska bjuda på lite plockmat idag, tacos typ fast med lite annat gott också. Och istället för godis, kakor och tårta till efterätt blir det lite ost, kex och vindruvor. Jag föredrar faktiskt det! Och kanske har pappa med sig vår katt Nala, som bor kvar hemma hos pappa, för ja det är ju hans katt också. Hon ska få bo här hos mig och Mikey en månad då det känns som tomt utan katt, utan Malte. Tror pappa märkte det på mig så han erbjöd sig att låna ut henne. Nala är en lite sur, konstig och bitchig sköldpaddshona men när hon lägger en annan sida till är hon väldigt mysig, gullig och rolig. Hon har sovit inne hos mig och Mikey många nätter när jag fortfarande bodde hemma. Helst liggandes på mig! Men hon är väldigt självständig och gör precis som hon vill. Ska bli spännande och se vad hon tycker om att bo här. Hemma hos pappa kan hon springa ut och in precis hur hon vill för pappa har ett litet fönster i vardagsrummet som alltid står lite öppet. Men här måste vi ju öppna till henne och är vi inte hemma kan vi ju inte göra det. Fast tror hellre att jag har henne ute då istället för inne. För hon är mycket ute och trivs med att vara det. Men först ska pappa hitta en kattbur som nala får plats i. Hon är ju ingen liten katt!

Puss

ps: Bilder från konserten kommer eventuellt upp lite senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0