Heltidsjobb att söka jobb.

Hej på er!
Fick fixat det jag skulle upp i stan. Var bland annat inne på arbetsförmedlingen, fast det tar emot då jag har fått uppleva att en hel del inkompetenta människor jobbar där, men iaf, den här gången gick det mycket bättre och jag fick prata med en klok och förnuftig man. Jag blev inskriven, hade med mig alla mina betyg, intyg mm. Nästa vecka ska jag dit igen på ett enskilt möte med honom,  för att själv få vara delaktig till 100% i mitt jobbsökande. Arbetsförmedlingen kan ju också rekomendera personer till företag mm som söker personal, men då gäller det ju att man visar sig från sin bästa sida även hos arbetsförmedlingen och söker aktivt och visar upp sig. Man får ju göra det man kan tycker jag! Det är ju faktiskt nästan ett heltidsjobb att bara söka jobb. Men är man aktiv får man ju snabbare ett jobb, och ett jobb som man kanske trivs riktigt bra med. Som tur är har jag jobbat innan, och pluggat lite så jag har ju lite erfarenhet och intyg som visar att jag har hållt igång sen jag började gymnasiet. Så tänk på detta, ni som också söker jobb. Imorgon ska jag även ringa Manpower och få komma på ett möte hos dem förhoppningsvis. Har vänner som fått riktigt bra jobb genom dem!

Nu blir det mat, fisk och potatismos.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0