Jag gillar antikt.

Mamma ringde precis och berättade att antikaffären som ligger precis brevid får affär ska flytta och ägaren hade sagt till mamma att hon kunde komma in och plocka det hon ville, även till mig. Hur bra är inte det? Så mamma ska se om hon kan hitta en lampa till hallen och en till vardagsrummet. Sen efterfrågade jag lite fina antika böcker, tycker det är så fint att ha framme. Och jag sa att hittar hon något annat fint som skulle passa bra här hemma får hon gärna ta det till mig också. Våra fina sängbord kommer från den butiken och var riktiga fynd. Mamma berättade även att dem beställt en splitter ny cykel till mig via deras butik (man får ganska många sådana erbjudande). Jag tackar och tar emot! En cykel är precis det jag behöver då min nuvarande är totalt värdelös och i dessa tider tjänar man ju på att cykla. För mig att åka fram och tillbaka till stan härifrån kostar 44 kr (kostar dock lite extra för oss som "bor en bit ut") men iaf, 44 kr är ganska mycket tycker jag. Då cyklar jag hellre, nu när det dessutom går mot vår finns det ju inget härligare. Det är bra för dig och för din ekonomi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0