Min måndag.

Jaha, idag ska jag sitta hemma och vänta på att någon nisse ska dyka upp och ta en titt på vårt badrumsgolv. Men dessa nissarna vet ju aldrig när dem kommer. Men jag stannar inte hemma i fler dagar än idag, sen får dem lösa det på annat sätt. Då får dem se till att dem får en extra nyckel eller något. Så nu ska jag få i mig lite frukost, fixa lite här hemma. Lika bra att göra någon nytta. Och hade egentligen velat passa på att springa några ärender i stan men vet inte hur länge jag kan vara hemifrån. Det är liksom så att min skola ligger en bra bit ut, så det tar ju tid att ta sig dit ut och hem och när jag då inte vet när dem kommer så blir det  lite problematiskt.
Inatt har vi i alla fall sovit inne i röran i sovrummet. Eller vi flyttade in där inatt då vi inte kunde somna i vardagsrummet för det lös in, frysen klickar, det var varmt och vi var allmänt trötta på att sova på golvet. Men det tog ett tag innan vi somnade, för det är varmt överallt. Och jag tror det beror på avfuktarfläkten som står igång hela dagarna. Innan hade vi kallt här i lägenheten, då gick vi runt och frös för då funkade inte värmen i elementen, nu är är lägenheten helt uppvärmd. Jaja, vi har haft lite mycket sen vi flyttade in här, allt har inte riktigt flytit på som vi hade tänkt oss. Möbler har inte kommit i tid, dem stängde av misstag av elen för oss när vi hade bott här i drygt 2 veckor, så det ska vi ha ersättning för, och nu denna jäkla varmvattenläckan som ställer till det överlag, saker i ens vardag. Det tar längre tid att komma iordning än vad man tror och jag bara längtar tills vi fått alla möbler, alla viktiga papper är fixade, fläkten är väck och det slutar läcka vatten i badrummet.

Ha en bra dag!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0