Middag på resturang Carlsand.

Snart middag och idag bjuds det på sweetchili marinerad kycklingfile i matlagningsgrädde och kokosmjölk, kryddat med salt, svartpeppar och lite vitlökssalt. Till det tänkte vi ha nudlar men upptäckte att dem var slut så det fick bli ris. Har inte så mycket mat hemma i frysen eller i skaffariet. Men hade tänkt äta upp det vi har först innan vi stor handlar, annars blir det oftast så att något ligger kvar och aldrig blir uppätet. Slöseri med pengar! Så om någon vecka ska vi STOR handla, ska skriva en ordentlig lista så att vi får med allt. Tänke kolla upp lite nya recept också, lätt att man kör på samma mat annars. Man kör liksom runt på det man kan! Men jag måste säga att vi har varit väldigt duktiga på att laga mat sen vi flyttade hit. Det har nästan blivit hemmalagad mat varje dag. Inte alltid jättegott, nyttigt eller kul men mat har det iaf blivit. Min pappa har alltid varit duktig på att laga mat, och aldrig varit rädd för att prova sig fram. Han har försökt lära mig en del under åren, kanske är det de som har fastnat. För jag brukar prova mig fram, eller vi provar oss fram. Oftats blir det bra, har inte litet hum om vad som passar till vad osv.

Hur gör ni med maten hemma? Vem lagar den?

Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Andrine

Nej.. men blir lite rädd.. Lite överdirvet mycket rädd. Här hemma är det mamma som lagar maten, haha(:

2008-12-29 @ 19:24:57
URL: http://aaas.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det hade jag verkligen! Nu kan du läsa om min jul :) Hade du det bra? kram

2008-12-30 @ 11:49:14
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0