2008!

Året som gott..

I Januari började jag jobba mer och mer på skolan och blev senare också visstidsanställd som barnskötare. Utan tvekan det bästa jobbet jag haft. Den 12 januari "flyttade" jag och Mikey in i min morbrors och hans frus hus, för att passa det i några veckor medans dem var i Thailand. Det blev en prova på tid för mig och Mikey och vi kom underfund med att vi trivdes riktigt bra med att bo ihop. Det var även i januari som jag startade denna bloggen. Och om jag blickar tillbaka så kan jag se hur ganska mycket min stil har förändrats och jag känner mig även säkrare i min stil.



I Februari började jag tjäna lite mer pengar. Jag upptäckte Liselotte Watkins och Elin Kling. Och den sistnämnda kom att bli en stor inspirationskälla.



I Mars minns jag att jag var helt inne på att flytta hemifrån så fort som möjligt. Köpte på mig saker, gick på hem & villa mässor och började på allvar planera min flytt. Kan känna att jag fortfarande var väldigt försiktig i min stil, fast att jag vet att jag ville så mycket mer.



I April sökte jag in till blomsterskolan och trodde att jag verkligen hade funnit mitt yrke. Kände mig väldigt förväntansfull och stolt över att jag bestämt mig för att studera ett tag. Det var ungefär vid den här tiden som jag på riktigt upptäckte hur kul det var att beställa kläder från internet.
Och jag älskade denna koftan från Åhlens City, absolut månadens favorit köp. Jag älskade också verkligen att ha en liten sjal om halsen, ledigt hängande.



I Maj började vi spara pengar till en eventuell resa och vi hade även väldigt fint väder här hemma. Koftan hängde kvar som favoritplagg.



I Juni var det en hel del studenfester och vi bokade resan till Kreta. Det var även denna månaden som jag slutade jobba som barnskötare på skolan och jag tyckte det var riktigt jobbigt att sluta. Den 27 åkte vi från sturup till Chania. Två underbara veckor på Kreta, sol i exakt två veckor. Plus några dagar på sjukhus som jag aldrig kommer att glömma.
Det var även fotbollsEM och randigt som gällde för mig.



I Juli kom vi hem från Kreta. Mitt favoritplagg var utan tvekan mini klänningen/linnet från Hm trend. Som blev ganska hypad hos många andra modebloggare. I Juli köpte jag även mitt första secondhand plagg, eller ah, plagg och plagg, väska. Den kom till att bli en riktigt favorit. Hoppade även in en vecka på skolan och jobbade.



I Augusti åkte vi några dagar upp till Göteborg och hälsade på en vän och hennes sambo.
Den 18 började jag min floristutbildning ute i Oxie. Jag och Mikey hade tre år, men hann tyvärr aldrig göra något riktigt speciellt och tyvärr hade vi heller inte råd då vi nyss fått reda på att vi fått en lägenhet.
Jag upptäckte rutorna och blev kär.



I September, mer exakt, den 2 september blev jag sambo med min pojkvän sen över tre år tillbaka. Ett kliv i rätt riktning, som visade sig vara svårare för mig än jag hade trott. Dem första veckorna bestod av enorm hemlängtan och seperationsångest från mina föräldrar och syskon. Men jag visste ändå hela tiden att jag tagit ett bra beslut!
I september gick jag ut på praktik för första gången och kom tillbaka med en hel del nya kunskaper.
Rutorna hängde kvar och jag kände mig mer och mer säker i min stil och i mig själv.



I Oktober fyllde jag år och bjöd familj och släkt på kalas i den nya lägenheten. Och ett av mina absolut favorit köp blev mina nya ballerina skor som inhandlades då. Jag kan verkligen se hur min stil, månad från månad utvecklades.



I November bestämde vi oss för att köpa katt. Och mina två absoluta favoritplagg blev min lilla svarta jacka och jeansskjortan. Min favoritkombination kom till att bli vit t-shirt med öppen skjorta, kofta you name it. Jag återupptäckte även kjolen som jag ett tag inte använt så mycket. Kom underfund med att jag gillar när det är enkelt, rockigt, svart, ruffigt och inte för sött.



Och nu är vi i December. Skolan är slut och jag söker jobb. Katten har anlänt och vi är mer eller mindre färdiga i lägenheten.








Så nu har jag haft den här bloggen i snart ett år. Det har varit kul och jag kommer deffinitivt att fortsätta. Mitt 2008 har väl varit ganska bra. Jag har utvecklats mycket i mig själv, inte bara i min stil. Jag har lärt mig en massa nya saker, flyttat hemifrån och även lärt mig hur det är att leva snålt. 2009 ska jag satsa hårdare på att få saker och ting som jag vill ha dem.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0