Sallad utan kött.

Vi var ju faktiskt tvungna att åka iväg och handla lite så att vi kunde få middag idag. Jag bestämde mig snabbt för sallad, mikey var inte helt övertygad men när han sen bestämde att vi kunde köpa en liten klyckling till honom som han kunde ha i mjuknade han lite. Jag ville inte ha något kött i min sallad idag, klarar mig utan kött. Blev ingen typisk sallad idag, eller kanske typisk för några av er där ute, jag har gjort denna salladen innan och man kan ju egentligen bestäma helt själv vad man vill ha i sin sallad. Det behöver inte vara det gamla vanliga! Vi gjorde iaf en sallad på bladspenat, gurka, tomat, äpple, physalis och rödlök. Det är himla gott att ha i tex frukt som äpple och physalis. Pressade även lite limesaft över, lite olivolja, balsamvinäger, salt och peppar. Ibland har jag även ädelost i vilket är riktigt gott och gör salladen lite mer matig om man väljer bort kött tex. Nötter är också väldigt gott att ha i!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0