Lantligt mitt i stan.

Sitter med en kopp te och bläddrar i min inredningsbok "Inred och dekorera ljust och lantligt". Jag älskar den stilen men den kan vara svår att få till. Man måste vara ganska kreativ och ha både tid och ork att kanske ta sig runt i olika antikbodar, secondhandbutiker och loppisar. Men det är kul! Nuförtiden finns det ju mycket nytt som har en gammal stil. Vi har lite möbler från antikbodar, som vi köpt väldigt billigt iförsig. Men det går faktiskt att få till en lantlig och romantisk stil med bara möbler från Ikea, dem flesta av våra möbler kommer därifrån. Men vill man sen få till en egen stil så gäller det att ta vara på små personliga prylar och dekorera med och köpa på sig inredningsdetaljer från små butiker här och var, för att bryta av mot alla ikea möbler. Jag hade gärna velat blivit bättre på att köpa möbler antikt eller på loppis. Erikshjälpen ska tydligen ha mycket fint också. Och man kan alltid måla om möblerna, så titta på stilen och formen på köksbordet och inte på färgen. För ett brunt tråkigt bord kan bli jättefint som vitt. Just nu är jag väldigt inne på sovrum, vill ha ny säng med sänggavel.






Kommentarer
Postat av: Anonym

tack ska du ha :)

2009-08-21 @ 16:34:32
URL: http://pernillaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0