Student 06.

Hej på er!
Sitter här och är lite nostalgisk. Massa sjungande och tutande studenter i staden. Alla är så glada! Det känns som att det var igår jag själv stod där på flaket och var så jäkla nöjd. Min studentdag är verkligen en av dem bästa dagarna i mitt liv.
Jag kan verkligen känna deras lycka, deras förhoppningar och deras pirr i magen. Man kände ju likadant!
Man tänkte bara på här och nu, och det är såklart man ska göra det. Men bara dagarna efter kommer ångesten krympande, ifall man inte redan vet vad man ska göra. Man har också lite ångest för att det är över. Men, jag tycker att man kan faktiskt ta det lite lugnt efter studenten. Jobba lite och känna sig fram, det gjorde jag iaf. Och det känns bra att jag gjorde det, det känns som helt rätt beslut, för mig iaf. Nu, två år senare börjar livet krypa ifatt en. Nu ska jag plugga, flytta hemifrån, bli viktigt och vuxen. Dem tankarna hade jag inte alls på flaket för två år sen! Jag minns knappt vad jag hade för planer. Mitt motto var nog att leva livet, haha ! Det mottot ändrades ganska snabbt. Fast visst, ibland måste man ju få leva livet också. Inte bara vara duktigt, viktigt och vuxen. Jag tycker att man borde få ta studenten fler gånger i sitt liv. I alla fall tre gånger, uppdelat på några år. Det hade varit kalas!





Nej nu ska jag hoppa in i duschen !
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0