Reflektion.

Jag är nog inte ensam om att tänka på framtiden, reflektera över livet och försöka komma underfund med vad man vill ta sig an. Nu pratar jag inte bara om jobb utan om allt man vill ta sig an i livet. Även fast jag och Mikey har haft det tufft med jobb och annat så ser jag ganska positvit på framtiden. Jag vet inte riktigt vad jag vill ännu men jag har definitivt tankar och mål. Det är inte säkert att jag kommer att uppnå alla mina mål, för mig är det viktigaste att ha mål. Jag är sådan att jag vill så mycket, och jag vet att jag har mer att ge än vad jag gör nu men jag vet inte alltid hur jag ska ta mig dit. och jag vet inte om jag skiljer mig ganska mycket från mängden men jobb är inte det viktigaste för mig. Jag känner såhär, jag vill ha ett jobb jag trivs med och ett jobb där jag tjänar så pass mycket pengar så att jag klarar mig bra och kanske lite till. Men jag vill inte att mitt jobb ska bli mitt liv. Mitt liv är min familj, min sambo, alla mina underbara vänner, mode, resor, god mat, sena sommarkvällar, mitt liv är sådant som får mig att må bra. Och det är egentligen väldigt mycket som gör mig glad och får mig att må bra. Små saker som att få läsa en bra bok och dricka en god kopp te i lugn och ro, en kväll med tjejerna, en utflykt med mikey eller tex när lillebror kommer hit och sover över. Självklart kan jag också bli glad över ytliga saker som shopping och dylikt, mycket för att jag har ett intresse för mode som bara har växt sig starkare och starkare. Ibland näg jag inte riktigt vet vad jag vill göra i framtiden, när jag tänker på alla tråkiga jobb som finns så vill jag bara samla en grupp kreativa och trevliga människor och brainstorma fram en massa bra affärsideér. Jag brukar skriva ner mina tankar och mål, gillar att ha saker och ting på papper. Ser saker och ting mycket klarare då. Just nu har jag några få mindre mål som jag hoppas att jag kan uppnå innan det nya året. Bla att hitta ett nytt jobb, att gå en kvällskurs i modeteckning, flytta till en ny lägenhet närmre centrum, och att börja gå/promenera/cykla mer. Inga jättestora mål men hellre små mål än inga alls. Vi har kämpat lite i uppförsbacke detta året men det känns som om saker och ting börjar ordna upp sig nu. 2009 får vara det året då jag la grunden för allt bra som komma skall och jag tror stenhårt på 2010. Men man måste jobba för saker och ting, och det tänker jag göra.



Kommentarer
Postat av: carro

härligt å läsa :)

2009-09-09 @ 15:31:03
URL: http://carolinewahlberg.blogg.se/
Postat av: carro

härligt å läsa :)

2009-09-09 @ 15:31:11
URL: http://carolinewahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0