Vårt första egna hem.

Idag är det exakt 1 år sen vi flyttade in i denna lägenheten. Jag minns hur glad jag var den dagen, men på kvällen när vi kört hit sista flyttlasset och jag sa hejdå till mamma och pappa bröt jag ihop. Det tog flera veckor, säkert månader innan jag kom över det. Nu känns det som att jag och Mikey alltid bott tillsammans. Efter 1 år i denna lägenheten känner jag av någon konstig anledning mig väldigt redo att flytta här ifrån. Inte för att jag inte trivs bra här eller för att lägenheten inte är fin, för den är väldigt fin. Men för att jag har ställt in mig på det nu! Vi vill dels flytta för att hyran är ganska hög, för att komma närmre centrum (vi bor en bit ut, vi betalar till och med 4 kr mer med bussen ut hit än i övriga malmö. Dumt tycker jag) och för att vi är lite allmänt trötta på grannar och på området. Men visst kommer det vara lite sorligt att lämna vårt första egna hem. Vi hoppas att det blir innan den nya året eller tidigt nästa år. En sak är nog säker iaf, vi kommer inte att hitta en sådan här fin hyreslägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0