Bröst är något vackert.

Oj, idag sov vi visst lite länge. Men, det var skönt! Satt länge och åt frukost och läste tidningen. För er som inte läser sydsvenskan så har dem ändrat stil och utseende lite och söndagsbilagan ser nu lite annorlunda ut. Idag var där fyra intressanta sidor som handlade om bröst. Tre artiklar som handlade om bröst i olika situationer. Kan man säga så? ja nu gjorde jag det iaf. Bröst i modebranschen, om kvinnan som drabbas av bröstcancer och om bröst som en helt naturlig kroppsdel och om nätverket "Bara bröst". I artiklen som handlade om bröst i modebranschen och om fejk eller inte stod det tex att "brösten är bara ivägen för high fashion"- "Kläderna passar inte om man är kurvig. Nicolas Ghesquiére som designar för Balenciaga har tex sagt att han inte gör kläder för kurviga kvinnor, Balenciaga passar alltså inte stora bröst, säger Agnes Braunerheilm. Det står även att det stora svenska designermärkena är stöpta enligt samma form. Att whyred och minimarket gör kläder för kvinnor som är androgyna och plattbröstade. "Man ska inte vara yppig" säger designern Bea Szenfeld.

Mycket intressant det där tycker jag och väldigt tråkigt också. Den här fixeringen vid bröst. Vi ser faktiskt alla olika ut, det finns nog inte ett bröst som ser ut som någon annans och det här med att det ska vara inne med att vara plattbröstade, precis som det för säkert 20 år sen var inne med stora bröst tycker jag är löjligt. Varför inte bara göra kläder som passar alla? Eller dem flesta iaf. Bröst är något vackert, oavsett om dem är små eller stora. Jag kan inte heller rakt ut säga att jag ogillar fejkbröst för det är helt upp till var och en. Den personen som väljer att operera brösten, det är den personen som ska känna sig vacker, nöjd och tillfredställd med sin egen kropp. Jag tycker att alla kvinnor ska få vara som dem är,  se ut som dem vill och att bröst inte alltid ska förknippas med sex. Det är ju synd att jag då inte förtillfället varken kan köpa Balenciagas, whyreds eller minimarkets kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0