The future.

Jag vet inte hur det är med er man jag fantiserar och tänker mycket på framtiden. Jag dagdrömmer ofta och det är mitt sett att fly från verkligheten för en stund. Men ibland blir jag även rädd och osäker när jag tänker på framtiden. Speciellt nu när jag förtillfället nästan är helt utan jobb. Men samtidigt vet jag att jag vill så mycket med livet, jag har helt enkelt stora planer för mig själv. Sen om det kommer bli som jag tänkt mig, det vet jag inte. Men jag vet att jag vill och kan så mycket mer än det jag gör nu. Det finns så mycket jag vill säga, göra, skapa, upptäcka och jag vill både bli inspirerad och att få inspirera andra människor. Jag har liksom en bild om hur jag vill leva! Och pengar är faktiskt ingen jätteviktig del av denna bild. Jag vill ha så att jag kan leva väl. Men det krävs ingen förmögenhet! Men så ibland smyger den här rädslan på och man undrar om det kommer att bli som man tänkt sig. Jag vet ju för tusan inte ens vad jag vill jobba med i framtiden. Ärligt talat finns det många saker jag hade kunnat tänka mig att jobba med. Men samtidigt vill jag inte att jobbet ska bli det viktigaste i mitt liv, jag vill inte leva för mitt jobb. Där emot vill jag ha ett jobb som jag trivs bra med. Hellre ett jobb där jag trivs riktigt bra och kanske har lite lägre lön än ett jobb där jag vantrivs och tjänar bättre. Och Mikey är ju självklart med i mina framtidsplaner. Jag kan deffinitivt se oss i ett mysigt radhus med barn, där jag har en liten trädgård. Men sen ibland kan jag känna att jag inte alls vill leva det livet. Visst är det märkligt? När vet man att man är nöjd? Blir man någonsin nöjd? Jag hoppas att jag kommer att bli nöjd med mitt liv i framtiden. Jag är nöjd redan nu, med vissa undantag. Man måste nog lära sig att vara nöjd ibland. Annars ser man kanske inte det man redan har.

Hur känner ni inför er framtid?

Kommentarer
Postat av: SHMADD

Okej, härligt! Bra med miljöfrågor i ett sånt stort sammanhang som Eu!

Jag röstade själv på Moderaterna & Susanna Haby! :)

2009-06-08 @ 00:34:09
URL: http://shmadd.blogg.se/
Postat av: bella

Du är nog inte ensam om att fundera mycket på framtiden. Jag funderar en massa, många tankar är såna som aldrig kommer att ske medan andra är mer realistiska. Självklart vil man ju ha den bästa framtid man kan få, men bäst är det väl att leva en dag i taget! :) kram

2009-06-08 @ 08:01:43
URL: http://beellae.blogg.se/
Postat av: emily

Framtiden är svår.. För ens planer, drömmar och bilder förändras hela tiden ju äldre man blir. Du kanske vill ha radhus och hela balleten men det är något du vill ha en INTE nu eller i den närmsta framtiden. Men drömmen finns där, liksom tankarna. Allting blir som det är tänkt för dig. Tror inte du behöver oroa dig eller ens tänka för mkt på det.



Se på mig, jag är 22 och hade jag planer på att ha en fyra årig Engla då? Inte alls. Men det gäller att inte planera för mkt så man blir inrutad i mönster.



kram

2009-06-08 @ 10:34:07
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Jenny

För mig känns framtiden både skrämmande och spännande. Jag har många drömmar som jag hoppas ska slå in:)

Vågar du anta utmaningen på min blogg?

http://ltg.blogg.se

2009-06-08 @ 11:12:08
URL: http://ltg.blogg.se/
Postat av: s:en - sandra och sofia

tack :)

2009-06-08 @ 12:51:23
URL: http://ohmydays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0