Gör något mer av det.

Godkväll!
Sitter och myser i soffan med en kopp te, och ja såklart några skorpor. Pratade med pappa för en stund sen, ska träffa honom och farmor över en fika på fredag. Både jag och pappa är ju tyvärr utan jobb förtillfället. Han som många andra drabbades hårt av krisen. Pappa sa att han kände sig lite uttråkad och rastlös ikväll och det är ju självklart lätt att det blir så om man inte jobbar.  Jag kan ibland också känna mig lite uttråkad, men det är faktiskt väldigt sällan. Jag brukar alltid komma på något att göra och jag träffar mina vänner och min familj ganska ofta. Men visst finns det dagar då man inte träffar någon och det inte händer något speciellt. Men samtidigt har jag lärt mig att det behöver inte hända något speciellt. Jag har lärt mig att ändra mitt tankesätt och uppskatta det där lilla i vardagen, om jag tänker efter var jag nog ganska bra på det innan också men jag har nog blivit ännu bättre. Jag sa det till pappa att det gäller att göra det mesta av det lilla och det bästa av situationen. Tex, en kopp te och en tidning kanske inte känns sådär jättekul. Men istället för att tänka på allt annat man hade kunnat eller velat göra så brukar jag göra något kul av det, och tänka "Vad mysigt med en tidning och en kopp te" och verkligen njuta av båda delarna fullt ut. Då känns det plötsligt mycket bättre och roligare. Att man liksom gör en grej av det! Att det var meningen att kvällen skulle se ut så. Det är ens egna tankar som måste ändras och så är det nog så att man måste lära sig att ta det lugnt och slappna av, sysselsätta sig på dagen så gått det går och njuta av en bok, tidning, tv, bloggen och en kopp te på kvällen. Det blir vad man gör det till!

Puss

Kommentarer
Postat av: angelica

vad mysigt det lät med en kopp varmt :D

2009-07-08 @ 22:29:49
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: anna

Bra tankesätt, man ska uppskatta det man har för stunden! Man ska se postivt och inte "tänk om"!

2009-07-09 @ 00:23:22
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: frida

mysigt med the och skorpor ;D

2009-07-09 @ 01:43:11
URL: http://fws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0