Ibland..

funderar jag på varför jag har detta enorma intresse för kläder, för mode. Det kan ju kännas ganska ytligt att ha mode som sitt största intresse men så länge jag kan minnas har kläder varit något jag älskat. Jag minns första dagen i skolan, man ville vara fin och jag ville välja mina kläder helt själv. Vad än mamma la fram så protesterade jag. Jag minns själv inte riktigt vad jag hade på mig men mamma har berättat att det såg ganska annorlunda ut. Jag minns även att när jag blev äldre så valde jag alltid kläder själv och det var inte alltid kläderna passade ihop. Kommer ihåg ett par röda ganska tantiga skor med liten klack som jag ärvde av någon och absolut älskade. Dem var ganska fula men dem gjorde mig glad. Hela mitt liv har jag varit väldigt kreativ. Alltid nya projekt på gång och både mamma och pappa har suckat många gånger. Jag pysslade och hade mig, sydde och moblerade om på rummet. Jag skrev ganska mycket som yngre också. Minns att jag påbörjade några barnböcker som jag sen läste för pappa. På senare år har jag även börjat måla lite på duk, och det är verkligen något jag älskar. Det är inte tvunget att någon måste se mina tavlor men det är något med att få använda och jobba med färg som får mig att må bra. Och jag tror att kläder har samma effekt på mig. Det är färg och form, ett uttryck. Man får vara kreativ i sitt val av kläder. Och mitt intresse för inredning går väl lite hand i hand med mitt intresse för mode.
Allt handlar om att få vara kreativ.




Kommentarer
Postat av: Karolin

Det är verkligen underbart att få vara kreativ:)... Något händer i kroppen och det är en underbar känsla!!!

2009-07-30 @ 23:51:31
URL: http://bubblaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0