Min drömresa.

Hej allihopa! Är med och tävlar om en resa till en storstad genom Englas blogg och ni som brukar läsa min blogg vet ju att min största dröm är att få åka till New York. Och nu är tanken att jag ska motivera varför just jag ska vinna denna härliga resa. Resan sponsras av Airtours.

När jag var 13 år träffade min pappa en kvinna som hade två söner. Dem var tillsammans ganska länge och dessa killar blev nästan som storebröder för mig. När den äldsta av killarna, som jag också stod närmast bestämde sig för att flytta till USA blev jag väldigt ledsen men han sa att jag alltid var välkommen att hälsa på honom. Redan då, som 13åring började jag planera inför min resa till USA, men jag var ju dock lite för ung. När han kom hem hade han alltid en massa nytt och kul att berätta och jag försökte måla upp bilder i huvudet på hur det kunde se ut där borta i USA. Nu har åren gått och jag är 21, och ännu har jag inte lyckats ta mig dit, först och främst för att jag inte har haft råd. Det går nog inte en dag utan att jag tänker på att få resa till New York, och jag lovar alltid mig själv att när jag får råd ska jag börja spara. Just nu känns en New York resa ganska långt borta, då jag tyvärr är arbetssökande. Nu i februari flyttar min bästa killkompis sen 10 år tillbaka också till USA, och även han har sagt att jag alltid är välkommen att hälsa på. Jag undrar bara när den där dagen ska komma, då jag sitter på ett plan till New York, när min dröm sen 7år tillbaka går i uppfyllelse. Jag är ett stort fan av serien The City som utspelar sig i just New York, och den serien gör bara att jag ännu mer vill resa dit. En shoppingweekend i New York är verkligen a dream come true för mig!

Kommentarer
Postat av: Julia

jättefin blogg du har ^^ söt och simpel design :)

2009-02-08 @ 15:35:38
URL: http://konstavlillamig.blogg.se/
Postat av: Julia

svar: vsg ^^ då lyckades du bra med det ^^ jag blir helt förvirrad av alla koder och skit... men gör mitt bästa för att det ska se bra ut. :)

2009-02-08 @ 16:09:37
URL: http://konstavlillamig.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Hoppas du vinner det där! :) Allt bra med dig idag?

2009-02-08 @ 16:25:43
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Julia

svar: tackar tackar : )

2009-02-08 @ 17:07:00
URL: http://konstavlillamig.blogg.se/
Postat av: Julia

trist att du inte har kunnat ta dig dit :( men du ska nog få se att du kommer dit en dag.

Har varit i USA 2-3 gånger med familjen, riktigt fint är där :)

2009-02-08 @ 17:13:56
URL: http://konstavlillamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0