Inredningsbabbel.

Har märkt mer och mer att vi har skapat olika färgteman i dem olika rumen. Lite avsiktligt och lite oavsiktligt! I vardagsrummet går ju temat i turkost, i köket är det mycket mörka och svarta detaljer och i sovrummet har vi påbörjat ett guldtema. Egentligen kan jag tycka att om man kör fullt ut, så att det blir för mycket att det gärna blir stelt och tråkigt då. Men samtidigt så binder ju en återkommande färg ihop rummet. Men det som är viktigt tror jag, om man kör på färgtema att man bryter av lite, med andra små färger och prylar, så att rummen inte känns så stela. Vi har ju många små personliga saker här och var, små saker att titta på. Vi har ju också väldigt mycket vitt, 95% vita väggar och då kände jag att det behövdes lite färg i möbler och tyg. Varför det just blev turkost i vardagsrummet vet jag inte riktigt, vi valde en turkos soffa för att bryta av och sen fick den bli stommen. Men skulle man sen tröttna på just turkost i vardagsrummet så kan man ju byta ut sakerna. Soffan kan ju vara en färgklick för sig själv, den är ju inte lika lätt att byta ut. Men däremot kuddar, gardiner, plädar och ljus är sånt man kan byta ut och då också bryta färgtemat. Vi får helt enklet se hur länge vi orkar med turkost i vardagsrummet, svart/mörkt i köket och guld i sovrummet.










Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Jo, tack det är bara bra! Vilken fin lägenhet du verkar ha det man ser på bilderna :)

2009-02-08 @ 20:35:20
URL: http://slipsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0