Tandvärk och vattenläcka.

Idag har inte varit en av mina bästa dagar direkt. Har sån fruktansvärd tandvärk, mina visdomständer som klyddar igen. Plus att igår kväll började jag och mikye lägga märket till en mycket skum doft som kom ut från klädkammaren och spred sig ut till sovrummet. Jag har sen vaknat flera gånger inatt och fått dra täcket över huvudet för att det har luktat så konstigt och illa. Imorse ringde jag och gjorde en felanmälan och sa att det måste vara något för att det luktar konstigt men jag vet inte riktigt vad det är. Jag lämnade namn och telefonummer! När mikey kommer hem från jobbet stöter han på fastighetsskötaren här i området och berättar för honom att vi ringt och så, han skyndar på ärendet lie och skickar dit folk som ska kolla på det. Vi har ju haft problem med värmen, vi har ingen värme i elementen för att det finns en vattenläcka någonstans i lägenheterna runt omkring. Men dem var här för bara någon vecka sen och kollade så att det inte var vi som hade läckan i vår lägenhet och det hade vi inte, DÅ! Men nu, har vi en fet läcka inne i klädkammaren så det luktar bara fukt och det har förmodligen spridit sig ut i sovrumsgolvet så det är helt fuktigt. Så nu måste dem kanske riva väggen i klädkammaren och riva upp golvet i sovrummet och lägga nytt, herregud! Vi har bara hunnit bo här i lite mer än en månad och redan har vi haft problem med el och värme/vatten. Så sista timmarna i skolan kunde jag knappt koncentrera mig, ringde mikey hela tiden för att höra hur det gick. Och nu sitter vi här och vet ingenting, dem stack och kom inte tillbaka. Det är full kaos i sovrummet då alla grejor från klädkammaren nu står där inne, plus att det luktar skit. Kommer ju inte kunna sova där inne inatt, så vi får väll lägga ut en madrass i vardagsrummet. Och imorgon kommer vårt nya soffbord, till helgen kommer lillebror hit och ska sova över. Jättekul !  Nej, ingen bra onsdag direkt. Nu ska jag ta en värktablett till och fortsätta på mitt projektarbete.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0