Lite inrednings snack.

Nämen hej ! Ska strax hoppa in i duschen, ni skulle sett hur mitt hår ser ut just nu. Sen ska jag bara göra vid mig, plocka undan lite här hemma, sen kommer jag väl att lägga upp en dagens. Sen ger jag mig iväg, ska promenera ner till Bunkefloby en bit härifrån, tar ca 15 min att gå och så tar jag bussen därifrån, in till central stationen och sätta mig på ett tåg mot Lund och Gunnesbo.

Sitter här och tittar på vårt egengjorda soffbord, 4 bananlådor och en filt över. Jag är så trött på att se märket Chiquita. Men tro inte att vi inte har letat för det har vi. Vi köpte ju till och med ett, men som vi insåg att vi inte kunde behålla på det var alldeles för stor och träet matchade inte vårt trägolv. Och vi har kollat i kataloger och åkt runt, men vi stöter mest på väldigt stora soffbord, och det funkar inte här hemma hos oss för vi har inte så stort vardagsrum och det är ganska avlångt. Och vi har tyvärr fått sänka våra krav lite, för vi hade nog lite för höga innan. Men nu har vi iaf kommit fram till att ett vitt soffbord passar bäst, då vi har ett vitt skåp och andra vita (och turkosa) detaljer. Jag försöker skapa lite gammeldags, romantisk känsla i vardagsrummet, ja i sovrummet också för den delen för jag gillar verkligen sådan storts inredning. Och man kan ju tycka att turkost är en väldigt modern färg som bryter av väldigt mycket, och det var precis det vi ville att det skulle göra, bryta av. Vi ville inte ha en soffa, eller färg som alla andra har. Så vi köpte en turkos soffa, och sen har vi plockat upp det turkosa i ljus, ljuslycktor, kuddar och blädar. Så rummet känns lite enhetligt. Men trots denna moderna färg så funkar det ändå bra tillsammans med dem lite gammeldagsa detaljerna, vi har blandat lite. Det blir ju vad man gör det till ! Och jag tycker att vi har lyckats bra. Skulle man sen tröttna på det turkosa kan man ju köpa en ny klädsel, det är ju inte svårare än så. Tycker inte att man ska vara så rädd för att prova : )
Så om ni har något bra tips på vart man kan hitta ett vitt, lagom stort, inte fyrkantigt soffbord så hör av er, tack : )

Sådär ja, ha en bra dag !

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0