Sommarflox & Prins gustavs öga.

Idag har vi varit riktigt duktiga och hurtiga. Som vi har hållt på i trädgården! Men det var riktigt skönt att vara ute, det var ju strålande väder. Och lite färg fick man på köpet! Vi har klippt ner båda buskarna rejält, klippt gräset, rensat ogräs, jag har sått frö. Hoppas dem blommar snart! och så har jag planterat en Lavendelblomma, som nog snart kommer att börja blomma och dofta gott.

Nu är man ny duschad och väntar på att maten ska bli klar, är riktigt hungriga.



Ner klippt och fin, eller ah finare. Den var hög och spretade åt alla olika håll innan.



Vi ska ta en dag till, där vi ska slänga hela högen med gräs, grenar och ogräs. Och sen ska stenarna rensas från ogräs och annat. Jorden var så torr och gräset hade lagt sig ner så det var lite jobbigt att klippa det. Men det blev mycket bättre iaf. Nästa gång tar vi ordentligt. Och nu är det sopat och fint utanför ytterdörren!



Här är min lilla lavendelblomma. Och brevid den har jag planterat "Prins gustavs öga", "Sommarflox" och "Skärbönor".



Hörs sen !

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0