Måndag förmiddag.

Spelar Fall Out Boys på högsta volym här hemma medans jag gör mig i ordning. Idag blir det enkel klädsel, stuprörsjeans, svart topp, diadem och sjal. En lugn måndag förmiddag hemma, ska snart ta mitt pick och pack och gå hem till pappa. Senare blir det en sväng hem till sofia och spana in hennes nya lägenhet. Får nog köpa med mig en inflyttningspresent.

I veckan ska jag och pappa bara äta nyttig mat, han själv som kom med förslaget. Rotfruktsgratäng med coscos blir det idag. Riktigt gott !

Well imorgon är det tisdag och dags för jobb igen. När man jobbar på en skola som jag så gäller det att vara både snygg, enkel och bekväm. Man kan inte dra på sig sitt finaste eller dyraste plagg. Kan hända att man kommer hem med mat, snor, färg och lera på kläderna : ) Men måste nog säga att jag är nog den som försöker mest. Det är många som jobbar inom skola som klär sig alldeles för bekvämt, om man nu kan säga så? Man kan säga så här, dem kör bara på praktiska kläder. Visst lite praktiskt måste det ju kanske vara men man behöver ju inte se så tråkig ut för det. Well man prioriterar ju olika saker här i livet, och tur är kanske det.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker du så fortfarande?



Människor klär sig bekvämt av olika slag, kan handla om att man faktiskt inte vill blotta för mycket av sin privata sida i skolan heller. Som förskolärare/lärare är man en förebild och beroende på vilken klass,kön eller etnecitet eleverna har får man också anpassa sig då man ÄR en vuxen förebild.

2009-05-25 @ 11:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0