Sko dilemma.

Just nu behöver jag inhandla lite sköna och snygga vårskor. Jag har alltid så höga krav, varje ny säsong. Höga krav på att hitta dem där riktigt häftiga, snygga, sköna skorna som det bara klickar med direkt. Samma gäller jackor, och nu i detta fallet vårjacka. Var iväg idag för att kolla in utbudet av vårskor. Antingen är jag kräsen, har för höga krav, inte riktigt vet vad jag gillar eller så är skorna väldigt tråkiga. Kanske inte alla vårskor har kommit i butik än? eller var hittar man dem där speciella vårskorna som man känner att man kan springa i hela våren och sommaren?

Kanske det är så att jag inte riktigt vet än vad jag är ute efter. Det kan nog stämma! Jag har nog en bild i huvudet, som jag nog varken kan förklara eller rita ner på papper. Det är en viss känsla. En känsla som jag vill att mina skor ska ge mig. Jag har färger, former och känslor i huvudet på kläder och skor.

När jag letar säsong kläder så söker jag inte efter det allra senaste, utan det ska vara plagg som bara klickar med mig. Som sitter helt perfekt och som lyfter upp resten av outfiten. Det är kanske fel att tänka så?
Men jag vet ju att då och då så händer det.

Jag kommer självklart att köra på ballerinskor i vår. Men känner att jag vill ha något mer också. Något nytt! Ballerina skor har varit självklara i min garderob i säkert 3 år. Tror att jag till sommaren ska införskaffa ett par såkallade "jesus sandaler", snyggt till både shorts, kjol och klänning.
Men nu till den tidiga våren behöver man något som värmer foten lite mer, men som ändå känns lätta.
Jag gillar den klassiska tygskon, men har inte hittat någon sådan tygsko som sitter som jag vill på min fot.
Kom också till insikt idag att jag nog tycker att det är lite tråkigt med vanliga, svarta tyskor. Även fast jag förespråkar det enkla.

Har ni tips om  vart man kan hitta snygga vårskor? Och kanske snygga vårjackor! Så tipsa gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0