Nybliven mamma.

Ja, jag känner mig lite som just en nybliven mamma. Malte vaknar på natten, piper och trycker sitt lilla huvud mot mig. Då är han antingen pigg eller bara lite orolig. Han är väldigt beroende av mig av Mikey, vi har ju tagit över efter hans mamma. Men det är inte kul att vakna flera gånger på natten. Vissa nätter sover han hur bra som helst, hela natten tills vi går upp. Men ibland måste man klia och klappa honom till söms igen. Inatt sa jag till Mikey att det var hans tur att klappa honom, haha. Precis som det är att gå upp till en liten bebis som ligger och gnäller i spjälsängen. Men det funkar ju inte att ha det så pga en katt, så Mikey sa att han fick gnälla och det är väl egentligen rätt. Dem tröttnar ju tillslut! Han får ändå så mycket kärlek och vi busar med honom så mycket vi bara kan. Well, det går ju inte att jämföra en katt med en bebis, men just den här biten känns liknande.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0