Blomster tävling.

Denna runda, jämna och färgbestämda dekoration gjorde jag idag. Vi hade lite såkallad övningstid, alla skulle dock arbeta med samma uppgift men vi skulle se det som en övning och inte vara rädda för att göra om och pröva oss fram.
Det har inte varit en vanlig dag på skolan idag, lite kaos, förvirring och många människor. Det pågår en tävling på skolan just nu och kommer att göra det hela helgen. Det är folk från japan, norge, finland, tyskland, estland och sverige som tävlar tror jag. Och så är den 40 veckors gruppen som gått längst, som är ute på praktik nu med och hjälper till och assisterar. Och vi har skött varuvården inför tävlingen idag, hämtat in blommorna, snittat dem och satt dem iordning. Imorgon har vi inga vanliga lektioner utan ska gå runt och titta på tävlingen och så ska vi få lite små uppgifter av våran lärare. Hoppas på att sluta innan halv två. Då ska vi kanske köra ut och hälsa på en killkompis till micke som flyttade hemifrån för ett tag sen, men jag har aldrig varit där. Vi ska även kolla in hans köksbord för micke tyckte det var snyggt och bra och det var tydligen köpt på Ikea. Sen måste jag upp till stan och handla på mig lite, massa som börjar ta slut och jag kommer inte att ha råd sen. Imorgon kväll är vi bjudna på middag hem till ett par vi känner som bor ute i Annestad, oj visst ja, vi ska ju iväg och titta på lägenheten halv sju. Har skrivit en lista med hjälp av mamma på allt vi ska kolla efter. Om städningen är okej tex, om där finns persienner, kolla lister och karmar, belysning och annat smått.
Nej nu måste jag faktiskt sova !




Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0