Nu börjar det...

Nu blev jag nervös. Dem ringde från Lundsvägledningscentrum. Ska komma in någon dag i veckan och lämna ett personligt brev om varför jag vill gå flortistutbildningen. Puh, kommer dem säkert fråga en massa frågor, och jag blir alltid så nervös när det gäller sånt. Måste tänka på vad jag svarar, vara saklig, iskall, men ändå trevlig och glad och visa att jag menar allvar. Allt detta på en gång, och så sitter hon där framför mig med mina halvdåliga betyg från gymnasiet. Dumma gymnasiet, varför visste jag inte bättre då! Ah, herregud, jättedåliga är dem ju inte. Men jag vet att jag hade kunna bättre, nu vet jag det. Då visste jag inte, tyvärr. well, önska mig lycka till.
Ikväll kommer jag att sitta och skriva på det här brevet, kommer säkert ta hela kvällen. Det måste bli perfekt!
Ringde pappa, han kommer alltid med bra tips och ideér. Han har ju varit chef och vet tex hur ett bra ansökningsbrev ska se ut. Inte för kort, men deffenitivt inte för långt. Sakligt men ändå glatt.

Nu börjar det...vuxen livet. Välkommen Nathalie! Ansvar, (plugg), ta lån, fixa lägenhet, jobba...hur ska detta gå?

Kommentarer
Postat av: pao

Det kommer gå jättebra för dig vännen! Du har allt de vill ha för utbildningen (och vuxenlivet) + en massa mer :)

2008-04-16 @ 07:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0